Vi kan godt lide at tale… Og vi gør det meget. Derfor falder det os også meget naturligt at tale om de ting, der virkelig interesserer os. Vi hygger os, når vi holder foredrag og elsker når tilhørerne deltager ativt. Vi står bestemt aldrig i vejen for en god og saglig debat.
Vi har pt sammensat et foredrag, som vi kalder “Tilgangen til sociale medier”. Foredraget omhandler:
– Definitionen på sociale medier herunder et kig på Twitter, FB & LinkedIn som fælles referenceramme
– Adfærd (tendenser, brugerne, generationen, vigtige komm. elementer)
– Strategi
– Fremtidens tendenser
– Eksempler
Vi har netop revideret vores præsentation. Du kan se og downloade slides’ne her
Og.. Så takker vi herfra for den lille fine anmeldelse på mediagals’s eget site:
Da Rotaract i Odense i løbet af dette forår skal i gang med en række humanitære projekter, inviterede jeg den 1/5-2010 Martin Graeser og Carsten Pahlke til at komme og holde deres foredrag om ”Tilgangen til sociale medier”. Formålet var at få inspiration til, hvordan indsamlingerne i forbindelse med vores projekter kan understøttes med brugen af sociale medier. Da jeg i lighed med de to herrer selv er uddannet Cand. Mag, i medievidenskab fra SDU, forventede jeg da også, at vi fik nogle værktøjer til, hvordan vi fremadrettet kan anvende sociale medier. Da medievidenskabsfolk tit har en tendens til at være lidt teorinørdede, frygtede jeg dog samtidig at de medlemmer, der ikke havde en vis teoretisk forståelse i forvejen ville stå af, fordi det ville blive for kedeligt og uforståeligt.
Selvom man kunne ane de ”tørre” teoretiske modeller, blev min frygt hurtigt gjort til skamme, fordi foredraget tog udgangspunkt i praktiske erfaringer og konkrete cases. At foredraget netop tog udgangspunkt i deres egne erfaringer som rådgivere, gjorde, at foredraget blev meget interessant og brugbart både for mig som teorinørd og de andre mødedeltagere. Samtidig blev indholdet fremlagt med en grad af entusiasme, som jeg sjældent har set. Derfor blev foredraget aldrig kedeligt eller uforståeligt, og vi fik alle sammen noget med hjem. Vi er derfor allerede i gang med at planlægge, hvordan vi kan inddrage de sociale medier i vores humanitære projekter.
Det indtryk undertegnede gik hjem med, var, at alle uanset erfaringsgrundlag i brug samt viden om sociale medier vil kunne få noget ud af dette foredrag. Og som de selv skriver ovenfor, så taler de meget, men de ved også, hvad de taler om :-).
[…] Foredrag […]