En sprit, ny Amerikansk undersøgelse fra firmaet GetResponse viser, at man opnår en 30 % højere click-through rate (CTR), hvis man kan dele indholdet i sine e-mails via Twitter og Facebook med sine venner, followers o.l.
Undersøgelsen har analyseret 500 millioner, amerikanske e-mails, hvor dette var muligt.
Ydermere viser det sig, at hvis man har op til 3 forskellige delefunktioner/muligheder i mailen, så kan man i gennemsnit hæve CTR med 55 %. Det skal vist afprøves, og laves en lille analyserapport over.
Det er klart, at DK er et land, hvor Twitter ikke er så udbredt – jeg tror man siger, at der er 20.000 aktive brugere i DK, hvorimod Facebook, er vi SUPER-brugere, når vi ser på antallet af profiler (2.4 millioner), og tid vi bruger på Facebook.
Undertegnede vil da helt sikkert tage denne analyse under grundig og kærlig behandling, og afprøve det på sine kunder – for der er ingen tvivl om, det at kunne bruge WOM (Word of mouth) effekten mere direkte og som en CTA (Call To Action) for læseren. Og så er det fuldt målbart, så nu kan man også hurtigt måle på WOM, hvilket førhen har været en svær og langsommelig proces.
Men det interessante er også, at nu kan de mails, som udsendes gøres sociale, og har muligheden for at blive en del af den sociale medie-sfære!
[…] 30 % højere CTR, hvis du giver dine læsere muligheden for at dele […]
Actually no matter if someone doesn’t understand afterward its up to other users that they will assist, so here it occurs.