I april gjorde Nike det igen; igen(!) i London!
De eksekverede en ekstrem god kampagne, som ikke kun var kreativ og flot, men også en kampagne, som involverede brugerne og skabte målbare resultater.
Kampagnen, som Nike eksekverede d. 23. april 2010 hed “Nike Grid” – en rigtig web 2.0 kampagne.
Nogle af de kampagne elementer som indgik i kampagnen var: telefonbokse i London, Facebook, outdoor m.m.
En socialmedie-kampagne, som skulle involvere atleter (de pers., som ejer et par løbesko fra Nike).
London blev delt op som et grid, der var indelt i alle postnumrene – hver postnr. havde en kode, og deltagerne lige så.
Når man var logget ind, via sin kode i en telefonboks, var man igang. Nu galdt det om at tjekke ind, og løbe fra sted til sted og earne badges m.m., som man kender det fra Foursquare. Når man havde fuldført “missionen”, havde man løbet alle Londons postnr., og man var blevet kronet undervejs.
Det er en kampagne, der er helt genial, mener jeg, da den involvere løbere på en måde, som de elsker. Løbere elskere at udfordre sig selv, løbe på tid og løbe efter fastlagte ruter, at skulle finde vej via kort m.m.
Nike ramte på den måde løber-segmentet, som kan lide at lege. Og konkurrere. Og fik promoveret deres nye løbesko, Nike Grid.
En cool måde at bruge location-based marketing på.
Godt gået Nike!
Leave a Reply