Måske en lidt kontroversiel overskrift – men når man gør sin interne kommunikation tilgængelig eksterne, hedder det i fagsprog autokommunikation.
Men hvorfor ikke bare skrotte begrebet: internkommunikation. For hvorfor er der brug for denne interne komm., når ledende medarbejdere skriver på de blogs, så er det jo ikke emner, som er så hemmelige, så det ikke kunne være god branding for virksomheden blandt sine kunder. De emner som er tophemmelige, vil man jo som virksomhed jo aldrig lægge et sted, hvor konkurrenter kunne få fat i dem. Så argumentet om, at internkommunikation ekstern er “farlig”, er et utopisk argument, vil jeg mene.
Jeg vil påstå, at det autokommunikativt vil være bedre for virk. image at kommunikere den vej rundt.
Jeg ved godt, at der er mange virk. der benytter sig af denne form. tag eks. Sparekassen Middelfart, som er eminente til at benytte sig af sponsorater, personalepolitikker som autokommunikativt værktøjer.
Tag debatten i det åbne, også de ting, som er ømme for virksomheden. Med åbenheden får mange mange fordele. Og kunderne/brugerne af produkterne vil takke jer som virksomhed for det. For det sætter et menneskeligt ansigt på virksomheden. Og da denne 10´erne bliver det årti, hvor gennemsigtighed er vejen frem, ja, hvorfor så ikke komme igang?
Tiltrækningen af nye medarbejdere, kundernes syn på givne virk. kan også kun blive bedre, da gennemsigtighed er et af nøgleordene i disse år.
Tag eks. den interne dialog ud på facebook, en wordpress-blog eller på linkedin. Lad kunderne blande sig i debatten, for måske sidder de med løsningen. De ejer alligevel jeres brand.
Bare lige en tanke – hvad mener du, og hvad gør din virksomhed i dag?
Good way of describing, and pleasant article to get facts concerning my presentation focus, which i
am going to convey in college.