I dag da jeg sad og så et klik på Youtube, så jeg for første gang, at der nederst i klippet rullede reklamer for Støvsugere, billigt internet og dating hen over klippet.
Det har jeg aldrig set før, og må sige, det fik mig til at tænke over de sociale mediers uavhængighed (eller mangel på samme) – for er den der egentlig mere, når jeg sender et klip til min venner og bekendte, og de samtidig med, bliver eksponeret for tekstmæssige reklamebudskaber.
på Youtube har der altid været reklamer – eks. i højre øverste hjørne. Men at det nu også fremkommer i selve klippet, der må jeg sige, at det begynder at overtage den uafhænighed, som netop er ved de klip, som lægges på. Og jeg må sige, at jeg ikke helt ved, hvad jeg skal syntes om det.
Det handler jo om user created content, vi har med at gøre, hvorfor skal man så begynde at plastre det til med Google Advorts reklamer. Integrationen mellem Google og Youtube, er forretningsmæssigt set god – men set fra den uafhænige brugers syn, da synets jeg, Youtube er gået galt i byen; præmissen er jo helt væk, når de giver lov til sådan noget.
Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle kommentarer til, hvorfor dette fænomen opstår, og hvad konsekvensen vil blive.
Wow! In the end I got a webpage from where I be able
to actually get useful information regarding
my study and knowledge.